Home » Nasza szkoła » Projekty edukacyjne. » „Szkoła w ruchu” » Aktywność w gronie rodziny

Aktywność w gronie rodziny

babcia

29 stycznia w naszej świetlicy odbyła się bardzo miła uroczystość, na którą dzieci zaprosiły swoje babcie i swoich dziadziusiów aby uczcić ich święto. Szanowni goście mogli podziwiać swoje portrety wykonane przez wnuki. Były wspólne tańce i zabawy. Dzieci przygotowały przedstawienie pt: „Familiada” oraz drobne upominki, które wręczyły swoim babciom i dziadziusiom. Na zakończenie spotkania wszyscy zostali zaproszeni na słodki poczęstunek.

Spotkanie rozpoczęło się od wspólnego tańca, który polegał na szybkim zmianie par, co wzbudziło dużo radości i śmiechu.

Zaskakującym rekwizytem w kolejnych zabawach okazały się gazety.

Najwięcej emocji wzbudziły zabawy z kolorową chustą.

Cztery długie węże tanecznym krokiem wiły się po sali.

Specjalne wydanie Familiady, w której udział wzięły: drużyna Babć i drużyna Dziadków. Teleturniej przeplatany dowcipami, piosenkami, tańcami a nawet reklamami okazał się bardzo zabawny i wszystkim się podobał. Zmagania drużyn zakończyły się remisem a zdobytą nagrodę uczestnicy jednogłośnie przekazali obecnym na sali Babciom i Dziadziom.

 -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

            Scenariusz zajęć dla dzieci przedszkolnych wraz z rodzicami – tańce  integracyjne.

Cele szczegółowe:

U: Uczeń potrafi naśladować ruchy i powtarza słowa piosenek w trakcie zabawy.

S:Koordynacja wzrokowo ruchowa.

W: Uczeń wie jak bawić się w grupie pod opieką rodziców i starszych uczniów.

P: Uczeń współpracuje ze współćwiczącymi.

  • „ Gość” – marsz dookoła sali, do muzyki śpiewamy : Przyszła do nas dziś ( np. ) Natalka dała wszystkim znak, kto się ze mną chce pobawić niechaj robi tak – ( dziecko pokazuje np. wymachy rękami, przy kolejnym powtórzeniu następne pokazuje np. przysiady, kolejne inne ćwiczenie ) i wszyscy powtarzają. Tak bawimy się do końca muzyki.
  • „ Wakacje” – dzieci w siadzie klęcznym, dwójkami naprzeciwko siebie, imitują dmuchanie balonika ( obie ręce przy ustach dmuchają w dłonie ) przez 15, na 16 takcie okrzyk  HURA ( wszyscy jednocześnie ), następnie obiema rękami pracują jak przy wiosłowaniu – po jednej stronie ciała 4 takty, po drugiej stronie 4 takty, kolejne są wymachy jak przy pozdrawianiu kogoś znajomego – obie ręce na prawo i obie ręce na lewo przez kolejne 8 taktów. Przy zmianie muzyki ( 16 taktów ) dzieci szukają innego partnera i w tym samym układzie zaczynamy zabawę ponownie, do końca muzyki.
  • Orzeszek” – w siadzie w kole, każdy składa paluszki do siebie zaczynając od palca małego – kończąc klaskaniem w dłonie na 1, 2 na 3 puknięcie zamkniętą dłonią w klatkę piersiową – powtarzamy 4 razy. Przez kolejne 4 takty klaskamy w dłonie, 4 takty klaskamy o własne kolana, 4 takty – wyciągamy ręce przed siebie ( zamknięte pięści, grzbietem do góry ) kołyszemy rękami i kolejne 4 takty nie zmieniamy położenia rąk ( otwieramy dłonie wnętrzem do góry) – kołyszemy. Wraz z muzyką powtarzamy całość do końca – muzyka za każdym razem przyspiesza.
  • Klaskany” – marsz po kole przez 8 taktów – w 6,7,8 takcie szybkie klaśnięcia w dłonie i zmiana kierunku w 8. Kolejne 8 taktów jak wcześniej, po zmianie kierunku marsz przez 16 taktów, zwrot do środka koła i wolne 4 takty trzymając się za ręce do środka koła, 4takty znów na zewnątrz koła – wracamy do ustawienia na kole i od początku.
  • Swing w uliczce” – ustawienie parami twarzą do siebie, tworząc rzędy, bez trzymania. 4 taktami – 4 kroki dochodzimy do siebie, w 4 kroku klaszczemy w  dłonie partnera, 4 krokami wracamy na miejsce. 8 krokami zamieniamy się miejscem z partnerem – mijamy się prawym barkiem, powtarzamy te 16 taktów. Kolejne 32 takty – para, która jest na początku rzędu przechodzi przez środek rzędu – „uliczkę” dowolnymi krokami np. podskoki, cwał, polka w obrocie. Stojący w rzędach stopniowo przesuwają się do przodu klaszcząc w dłonie i kolejno para za parą ( osiągając początek rzędu ) wchodzą tańcem w „uliczkę”.
  • Magiczna liczba 7” – marsz po kole ze śpiewem : czy znasz ?, czy znasz ? magiczną liczbę 7 ( powtórzenie 2 x) – to jest 1 – dzieci pokazują wyprostowane ręce z kciukiem uniesionym do góry. Za kolejną przyśpiewką ( jak na początku )- to jest 1 ( jak poprzednio), to jest 2 – dzieci pokazują drugi kciuk. Znów przyśpiewka z początku i powtarza się pokazywanie – to jest 1, to jest 2, to jest trzy – klęk na jedno kolano. Za każdym razem śpiewamy podstawowy tekst i kolejno liczymy pokazując 1, 2, 3, 4 – klęk na drugie kolano, 5 – podparcie na łokciu, 6 – podparcie na drugim łokciu, 7 – leżenie na brzuchu. Za każdym razem liczymy od początku dodając kolejną liczbę z określonym ruchem. Po wyliczeniu do 7 – leżenie na brzuchu ( ręce na łokciach), machamy zgiętymi noga i w ostatnim takcie opad na podłogę całego ciała – koniec.