Rok szkolny 2025/2026

___________________________________________________________________________________________________

W październiku, w ramach realizacji ogólnopolskiego projektu „Aktywna świetlica – miejsce pełne pomysłów, Mali Odkrywcy”, uczniowie klas pierwszych wyruszyli w fascynującą podróż w czasie. Podczas zajęć dzieci zastanawiały się nad tym, czy odkrycie i wynalazek to to samo; kim jest odkrywca, a kim wynalazca oraz dlaczego ludzie tworzą wynalazki. Pierwszaki poznały najważniejsze wynalazki i odkrycia, które zmieniły życie ludzi – od odkrycia ognia, przez wynalezienie koła, aż po pierwszy lot samolotem. Dzieci dowiedziały się również, w jaki sposób dawniej odmierzano czas; jak porozumiewano się zanim powstało pismo, jakie były rodzaje pisma, na jakich materiałach pisano oraz jak wyglądały pierwsze książki.
Zajęcia były pełne ciekawostek, inspirujących rozmów i pomysłowych działań, które nie tylko poszerzyły wiedzę uczniów, ale także pomogły rozbudzać kreatywne myślenie.

___________________________________________________________________________________________________

Regulamin konkursu „Ojczyzna w słowach zaklęta”

___________________________________________________________________________________________________

W październiku w klasach I–III został przeprowadzony konkurs plastyczno-techniczny „Z papieru i liści – sztuka jesieni”, którego celem było rozwijanie kreatywności i wyobraźni dzieci poprzez działania twórcze, a także kształtowanie wrażliwości estetycznej oraz poznawanie barw i symboli jesieni.
Uczniowie mieli za zadanie wykonać jesienny bukiet w formie przestrzennej (3D), wykorzystując techniki plastyczno-techniczne. Wszystkie prace zachwycały pomysłowością, starannością wykonania oraz bogactwem jesiennych barw.

Po wnikliwej ocenie wyłoniono zwycięzców:
I miejsce – Oliwier Szlachetka
II miejsce – Małgorzata Oleś
III miejsce – Martyna Strychalska

Wyróżnienia otrzymali:
Michalina Jabłońska, Antonina Kruszka, Adrianna Kotlarz.

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, kreatywność i piękne prace, które wprowadziły do naszej szkoły prawdziwie jesienny klimat!

Zdjęcie 1 z 5

___________________________________________________________________________________________________

W naszej szkole odbył się Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej, w którym aktywnie uczestniczyli uczniowie klas I–III.
W czasie zajęć dzieci rozmawiały o tym, czym jest przemoc rówieśnicza, jak można jej zapobiegać oraz dlaczego warto reagować, gdy ktoś doświadcza krzywdy. Wspólnie zastanawiały się, jak budować relacje oparte na życzliwości, szacunku i wzajemnym wsparciu.
Podsumowaniem działań było wykonanie przez uczniów tematycznych plakatów, które przedstawiały hasła i symbole sprzeciwu wobec przemocy. Prace zostały umieszczone na korytarzu szkolnym, przypominając wszystkim, jak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo i dobre relacje wśród rówieśników.

Zdjęcie 1 z 6

___________________________________________________________________________________________________

Uczniowie klasy 1b podczas zajęć świetlicowych przenieśli się w świat jesiennych barw.
Inspiracją do pracy stały się kolorowe liście, które w tym czasie mienią się odcieniami czerwieni, pomarańczy, żółci i brązu. Dzieci tworzyły swoje „Jesienne drzewa” wykorzystując pastele – dzięki czemu mogły swobodnie mieszać barwy, cieniować i wydobywać wyjątkowy klimat tej pory roku.
Powstałe prace zachwycają bogactwem kolorów i pokazują, że jesień może być naprawdę
.

___________________________________________________________________________________________________

Czym się żywią jeże; czy to prawda że jeże są świetnymi wędrowcami; ile mają igieł i po co je mają; jak rozwinięte są ich zmysły; czy to prawda, że jeże nie tolerują laktozy; jak i gdzie  spędzają zimowe dni..?  Odpowiedzi na te i na wiele innych „jeżowych” znają już pierwszaki z klasy 1a i 1c uczęszczające do świetlicy szkolnej. 

___________________________________________________________________________________________________

W ostatnich dniach września w trakcie zajęć świetlicowych, uczniowie klasy 1C rozwijali umiejętność pracy w grupie oraz  umiejętność twórczego  myślenia. Podczas cyklu zajęć pierwszoklasiści przenieśli się na własne Wyspy Szczęścia. Czas na wyspach płynął beztrosko, radośnie i bardzo aktywnie. 
Zapraszamy na spacer po zamieszczonych poniżej wyspach. 

___________________________________________________________________________________________________

REGULAMIN ŚWIETLICOWEGO KONKURSU PLASTYCZNO-TECHNICZNEGO 

___________________________________________________________________________________________________

Świetlica szkolna przystąpiła do udziału w ogólnopolskim projekcie „Aktywna świetlica – miejsce pełne pomysłów, mali odkrywcy”. Jego głównym celem jest stworzenie przestrzeni, w której dzieci mogą rozwijać swoje zainteresowania, kreatywność oraz umiejętności społeczne w atmosferze zabawy i odkrywania świata. Podczas realizacji projektu uczniowie będą:
* rozwijać ciekawość poznawczą, odkrywając zjawiska przyrodnicze, naukowe,
historyczne i technologiczne,
* kształtować postawę małego badacza i odkrywcy, gotowego zadawać pytania,
poszukiwać odpowiedzi i twórczo rozwiązywać problemy,
* doskonalić kompetencje kluczowe, takie jak: współpraca, komunikacja, uczenie się, kompetencje matematyczno-przyrodnicze i cyfrowe,
* wzmacniać umiejętności pracy zespołowej i wspólnego tworzenia plakatów, makiet, gazetek czy eksperymentów,
* utrwalać wiedzę poprzez działanie, doświadczenia, eksperymenty i obserwacje,
* uczyć się korzystania z różnych źródeł informacji: książek, Internetu, map i
przewodników,
* rozwijać kreatywność i wyobraźnię dzięki projektom plastycznym i technicznym,
* kształtować odpowiedzialność za efekty pracy grupowej,
* pogłębiać szacunek do przyrody, nauki i dorobku ludzkości, a także utrwalać nawyki ekologiczne,
* uczyć się prezentowania efektów pracy i występowania na forum grupy.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie świetlicy będą mieli okazję połączyć naukę z twórczą zabawą, a przede wszystkim – przekonać się, że każdy z nich może być małym odkrywcą.

___________________________________________________________________________________________________

Zajęcia w świetlicy to doskonały czas na rozwijanie wyobraźni i kreatywności. Uczniowie mieli okazję sprawdzić się w roli konstruktorów, tworząc z klocków różnorodne budowle przestrzenne.
Powstawały wieże, domy, zamki i inne pomysłowe konstrukcje – każda inna i niepowtarzalna. Dzieci pracowały zarówno indywidualnie, jak i w parach czy małych grupach, ucząc się przy tym współpracy, cierpliwości i planowania swoich działań.

Takie zajęcia nie tylko rozwijają wyobraźnię przestrzenną, ale też dają dzieciom wiele radości i satysfakcji z tworzenia czegoś własnego.

___________________________________________________________________________________________________

Pierwsze tygodnie w szkole to czas, w którym uczniowie klasy 1b uczą się siebie nawzajem poznawać i wspólnie spędzać czas. Podczas zajęć w świetlicy dzieci pracowały nad tematem „Wszyscy do siebie pasujemy”.
Każde z nich otrzymało element układanki – puzzel, na którym w wyznaczonych miejscach mogło przedstawić siebie oraz swoje ulubione rzeczy: książkę, kolor, potrawę i zwierzątko.
Wspólna praca pozwoliła dzieciom lepiej się poznać i uświadomiła im, że każdy ma swoje miejsce w klasowej układance.

___________________________________________________________________________________________________

W roku szkolnym 2025/2026 świetlica szkolna oferuje uczniom cykliczne zajęcia sportowe. W każdy czwartek dzieci z  klas I i II mają możliwość uczestniczenia w odbywających się  na terenie szkoły  treningach piłki nożnej, prowadzonych przez trenerkę – panią Paulinę Stachurską. Dla drugoklasistów oraz trzecioklasistów wychowawcy świetlicy organizują cotygodniowe wyjazdy na basen oraz na lodowisko. Zajęcia prowadzone są na basenach na osiedlu Kolorowym oraz 2 Pułku Lotniczego. Nauka jazdy na łyżwach odbywa się natomiast na lodowisku przy ul. Siedleckiego w Krakowie. 

___________________________________________________________________________________________________