ZIELONA SZKOŁA W PIENINACH

„Cześć ! Właśnie wróciliśmy z zielonej szkoły w Pieninach.
W pierwszy dzień wspinaliśmy się na górę Wdżar – taką ścieżką trochę przyrodniczą,

a trochę historyczną. Wchodząc na tę górę korzystaliśmy nawet ze specjalnie
zamontowanych łańcuchów! Zaraz potem pojechaliśmy do zamku w Czorsztynie. Patrzyliśmy na jezioro, gdzie po jego drugiej stronie zobaczyliśmy zamek w Nidzicy. Koło niego była zapora wodna. Po południu bawiliśmy się w naszym ogródku.
Następnego dnia zwiedziliśmy rezerwat „Biała Woda” gdzie poznaliśmy budowę
skał oraz wyjątkowy głaz bazaltowy – nikt nie wie skąd tam się wziął….
Znaleźliśmy dziewięćsił, który jest rośliną pod ścisłą ochroną. Po powrocie z wyprawy braliśmy udział w warsztatach plastycznych. Wieczorem bawiliśmy się na dyskotece. To było istne szaleństwo ! W kolejnym dniu naszej wyprawy udaliśmy się do Wąwozu Homole. Początkowo była to piękna droga. Potem zamieniła się w trudny do przejścia (dla niektórych) szlak pełen śliskich głazów, schodów i błota. Ale szczęśliwie daliśmy radę i dostaliśmy się na Polanę Bukowinki. Spróbowaliśmy oscypków z prawdziwej bacówki

i zakupiliśmy pamiątki. Po powrocie i odpoczynku w naszym ośrodku zajęliśmy się tworzeniem i malowaniem. Powstały piękne i kolorowe pamiątkowe prace.
Odwiedziliśmy kościół, który kiedyś był cerkwią. A ciekawostką było to, że wiemy gdzie
mieszka wyjątkowy nietoperz : podkowiec mały ! Może dlatego nie pogryzły nas komary.
Rankiem słyszeliśmy też jelenie, które odbywały rykowisko ! Chodziły tuż koło naszego
domu! Wieczorem spotkaliśmy się przy ognisku, zajadając się pysznymi kiełbaskami, parówkami i pieczonym chlebem. W dzień powrotu odwiedziliśmy Muzeum

w Szlachtowej, w którym oprócz zwiedzania tworzyliśmy nasze własne herby. Następnie pojechaliśmy do Szczawnicy, gdzie zjedliśmy przepyszne lody i odwiedziliśmy piękny park. Udało nam się jeszcze zwiedzić niesamowitą Wystawę Przyrodniczą w Krościenku.
Zmęczeni ale szczęśliwi wyruszyliśmy w drogę powrotną do Krakowa.
Żałujemy, że to wszystko jest już za nami… Chętnie odwiedzilibyśmy te miejsca
jeszcze raz!

Z pozdrowieniami – klasa II A z wychowawcą.”