Zielona szkoła klas 5 a i 5 b w Mrzeżynie

W dniach od 17 maja  do 24 maja  klasy 5a i 5b  przebywały na zielonej szkole  nad morzem.  Po bardzo długiej  prawie 11 godzinnej podróży pociągiem  na uczniów czekało mnóstwo atrakcji w bardzo ładnie położonym ośrodku Fama-sta w Mrzeżynie. Pojechaliśmy  na wycieczki do Kołobrzegu, Międzyzdrojów, Świnoujścia i Trzęsacza.
Zwiedziliśmy  wspaniałe miejsca  w Kołobrzegu zabytkową Bazylikę, pomnik  zaślubin z morzem, odbyliśmy rejs statkiem po morzu, w Świnoujściu  pokonaliśmy 260 schodów wchodząc na 3 najwyższą  latarnię morską w Polsce, zwiedziliśmy Fort Gerharda w którym na własnej skórze poznaliśmy smak musztry żołnierzy pruskich, potem podziwialiśmy krajobrazy  z mola w Międzyzdrojach i  zobaczyliśmy w  Wapnicy  tajemnicze  Jeziorko  Turkusowe. Pojechaliśmy  do Trzęsacza  zobaczyć resztkę ruin  kościółka na klifie. Historię tych ruin poznaliśmy w muzeum  „ 15 południka”  uczestnicząc w multimedialnym seansie. Na koniec  uczestniczyliśmy  w  chrzcie morskim  w obecności samego  króla mórz Neptuna i jego pięknej małżonki. Jadąc wesołą ciuchcią zwiedziliśmy  miasteczko Mrzeżyno.
Świetnie bawiliśmy się również  na plaży, nawet  udało się  trochę popluskać w morzu.
 Z pobytu  nad morzem  na pewno będziemy mieli wiele wspaniałych wspomnień.