Archiwum miesiąca: luty 2022

ANDRZEJKI W KLASIE 2C

Koniec listopada w klasie 2c upłynął pod hasłem zabaw i wróżb andrzejkowych. Nie mogło zabraknąć przestawiania butów, wróżb numerologicznych oraz wielu ciekawych zabaw, które cieszyły się popularnością i radością wśród dzieci. Tegoroczne Andrzejki w klasie 2c były bardzo udane!

WYCIECZKA 5A DO MUZEUM ARCHEOLOGICZNEGO

22 listopada 2021 r. klasa 5a była w Muzeum Archeologicznym w Krakowie.
Obejrzeliśmy dwie wystawy: Bogowie starożytnego Egiptu oraz Pradzieje i wczesne średniowiecze Małopolski. Kolejną atrakcją były  warsztaty: „Egipski design”, które poświęcone były sztuce mieszkańców starożytnego Egiptu. Zainspirowani obejrzanymi zabytkami, w części warsztatowej na lnianych, ekologicznych torbach malowaliśmy wzory związane z tematem — m.in. skarabeusza, maskę grobową lub profilowe popiersie królowej Neferetiti. Własnoręcznie ozdobione torby zabraliśmy do domu. Warsztaty były
inspirujące a zwiedzenie muzeum z przewodnikiem fascynujące.

PRZYGODA Z LEKTURĄ HENRYKA SIENKIEWICZA „QUO VADIS”

W miesiącu listopadzie, na lekcjach języka polskiego, klasa VII b pracowała z powieścią Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”.
Uczestnicząc w lekcji, będącej podsumowaniem wspólnej przygody z lekturą, siódmoklasiści wcielili się w wybranego przez siebie bohatera i barwnie przedstawiali losy tej postaci. Ponadto przygotowali scenki ukazujące dwa światy pokazane w powieści: świat pogan oraz świat chrześcijan. Prezentując swe działania, siódmoklasiści udowodnili, że lektury obowiązkowe wcale nie są nudne i można się przy nich świetnie bawić.

LEKTURA Z DEDYKACJĄ

Na lekcjach języka polskiego uczniowie 7a wybrali się w podróż szlakiem bohaterów lektur obowiązkowych. Przewodnikami po świecie wartości zostali: wrażliwy Erno Nemeczek, odważny Staś Tarkowski, odpowiedzialny Piotr Pevensie.
Przygotowane mapy myśli, plakaty i foldery można oglądać na szkolnym korytarzu.
Swoje prace 7a dedykuje koleżankom i kolegom z klas ósmych.

SIÓDMOKLASIŚCI ASAMI INTERNETU

Uczniowie klasy 7a wkroczyli do świata Interlandii, by przekonać się, że cyfrowe
obywatelstwo tworzą: rozsądek, uważność, siła, życzliwość, odwaga. Pełna przygód i nagłych zwrotów akcji gra online zaprowadziła ich na Wieżę Skarbów, a także pozwoliła zastosować w praktyce poznane zasady dotyczące cyberbezpieczeństwa.
Najwytrwalsi gracze uzyskali tytuł Asa Internetu.

TYSIĄC LAT HISTORII ZAKLĘTE W JEDNYM MIEJSCU

Dnia 19 listopada 2021 r. klasa  VI b wybrała się na wycieczkę programową. Jej celem było  odkrywanie wnętrza  Katedry Wawelskiej- miejsca, gdzie mocniej bije serce każdego Polaka. Mury Katedry oglądały bowiem królewskie koronacje, śluby i pogrzeby, były świadkiem ważnych wydarzeń historycznych. Uczniowie zobaczyli krypty i groby królewskie, weszli na wieżę, aby zobaczyć słynny XVI-wieczny Dzwon Zygmunta, który w tym roku obchodzi 500 urodziny. Zatrzymali się również przy grobach poetów epoki romantyzmu- Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego. Katedra oczarowała wszystkich bogactwem swojej historii i niemal mistyczną atmosferą. Wycieczka na długo pozostanie w pamięci każdego uczestnika.

PRZYGODY JEŻYKA HAROLDA

Uczennice klasy 7a – Michalina Mróz, Julia Marzec – przygotowały film, którego bohaterem został sympatyczny jeżyk Harold.
Filmowe przygody jeżyka Harolda i jego leśnych przyjaciół dedykujemy klasie 2c oraz
wychowawczyni, pani Kindze Sadowskiej.
Trzymamy kciuki za projekt „Dzieciaki Ratują Zwierzaki”, który w tym roku klasa 2c
realizuje. Jesteśmy dumni, że możemy brać z Was przykład, razem z Wami uczyć się,
wymieniać doświadczeniami.

„DZIECIAKI RATUJĄ ZWIERZAKI”

Uczniowie klasy 2 c biorą udział w projekcie „ Dzieciaki Ratują Zwierzaki”, którego celem
jest: zainteresowanie dzieci tematyką bioróżnorodności i ochrony zwierząt, kształtowanie u dzieci postawy zaangażowania społecznego, wsparcie działań pomocowych na rzecz ochrony i rehabilitacji zwierząt zamieszkujących Morze Arktyczne oraz lasy Polskie. Podczas tych zajęć dzieci poznają dzikie zwierzęta zamieszkujące tereny Arktyki oraz lasy Polski. W ramach tej akcji uczniowie klasy 7 a zorganizowali oraz przeprowadzili dla nas zajęcia pt: „Wiewiórki i wieloryby”. Spotkanie przebiegło w bardzo miłej atmosferze. Siódmoklasiści przygotowali dla drugoklasistów wiele ciekawostek na temat życia zwierząt, quizy oraz gry i zabawy. Bardzo miłym zaskoczeniem były zeszyty z własnoręcznie wykonanymi rysunkami przez uczniów klasy 7 a oraz gra szpatułkowa. Bardzo dziękujemy klasie 7 a za wspaniałą niespodziankę, ciekawe zajęcia i wspólną zabawę, a także wychowawczyni Pani Urszuli Wykurz za zaangażowanie młodzieży w tematykę ochrony zwierząt.

UCZNIOWIE UCZNIOM

17 listopada 2021 r. klasa 7a spotkała się ze swoimi młodszymi kolegami z klasy 2c.
Sebastian Kościuszko, Kamil Pieniążek, Szymon Tatar przeprowadzili zajęcia „Wiewiórki i
wieloryby”, na których zaprezentowali przygotowane zadania oraz zagadki. Następnie
wspólnie zastanawialiśmy się, jak chronić zwierzęta zamieszkujące Lasy Polski i Morze
Arktyczne. Nasze ilustratorki – Olivia Ciesińska i Michalina Mróz – szkicowały ulubione
zwierzątka drugoklasistów.
Na zakończenie każdy uczeń klasy 2c otrzymał zeszyt z rysunkami przedstawiającymi
bohaterów ekologicznych opowieści: kotki Toli, psa Urwisa, sówki Poli.
Dziękujemy klasie 2c za wspólnie spędzony czas.

„HOBBIT, CZYLI TAM I Z POWROTEM”

Czy można utrwalić treść lektury, dobrze się przy tym bawiąc? Okazuje się, że tak.
Na lekcjach języka polskiego uczniowie klas 6a oraz 6b mieli za zadanie przygotować grę
planszową w oparciu o treść lektury obowiązkowej „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J. R.R. Tolkiena. Był to projekt podsumowujący pracę nad powieścią. Każda grupa zaprezentowała planszę, karty z zagadkami i pytaniami związanymi z treścią
książki oraz instrukcję. Wszystkie prace okazały się rewelacyjnie wykonane, a uczniowie podczas lekcji języka polskiego mogli zagrać w planszówki wykonane przez swoich kolegów.
Szóstoklasiści wykazali się dużym zaangażowaniem podczas tworzenia gier, jak również
wtedy, kiedy mieli okazję zmierzyć się ze sobą, powtarzając tym samym treść lektury.

PAMIĘTAMY

Listopad to miesiąc szczególnej pamięci o tych, którzy już odeszli. Wspominamy osoby które znaliśmy, a także tych których nie mieliśmy okazji poznać, a uczymy się o nich podczas lekcji historii, czy języka polskiego. 10 listopada 2021 r. uczniowie klasy 7B udali się przed obelisk patrona naszej szkoły –  Wojciecha Bogusławskiego. Złożyli wykonaną własnoręcznie przez Arka i jego tatę okolicznościową wiązankę, zapalili przyniesione znicze, dając w ten sposób świadectwo, że pamiętamy i dziękujemy.  Mamy nadzieję, że tradycja ta będzie pielęgnowana przez wiele kolejnych pokoleń

CO ROBIĄ UCZUCIA?

Klasa 7a wzięła udział w warsztatach z cyklu „Rozpoznajemy i nazywamy uczucia i stojące
za nimi potrzeby”.
Na lekcjach języka polskiego oraz zajęciach z wychowawcą szukali odpowiedzi na pytanie, co robią uczucia? Okazało się, że wolność podróżuje, gościnność przyrządza maślane ciasteczka, życzliwość łagodzi spory, a smutek chowa się pod kołdrą.
Podsumowaniem zajęć było przygotowanie plakatów STOP PRZEMOCY – STOP AGRESJI.

WYCIECZKA DO CENTRUM EDUKACJI PRZYRODNICZEJ

2 listopada 2021 r uczniowie klasy II C i II B brali udział w wycieczce do Centrum Edukacji Przyrodniczej UJ. Podczas wycieczki dzieci wzięły udział w warsztatach dotyczących świata zwierząt oraz historii życia ziemi. Uczniowie z dużym zainteresowaniem wysłuchali informacji i ciekawostek przyrodniczych. Dzięki tym warsztatom dzieci wzbogaciły swoją wiedzę dotyczącą różnorodności świata zwierząt, utrwalili wiadomości zdobyte dotychczas w szkole oraz poszerzyli swoją wiedzę przyrodniczą.

PRZERWA NA CZYTANIE – PODSUMOWANIE AKCJI

29 października 2021 r. odbyła się w naszej szkole akcja czytelnicza „Przerwa na czytanie – bicie rekordu w czytaniu na przerwie”. Wydarzenie odbyło się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”. Głównym celem akcji była promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. W ten dzień uczniowie przynieśli do szkoły swoje ulubione książki lub wypożyczyli je w bibliotece szkolnej. Dla najmłodszych, którzy jeszcze nie opanowali w pełni umiejętności czytania, nauczyciele zorganizowali kąciki czytelnicze. Dodatkowo chętni wolontariusze czytali młodszym uczniom w świetlicy szkolnej.
W akcji wzięli udział: nauczyciele i uczniowie – łącznie prawie 300 osób. Wszystkim, którzy zaangażowali się w tę wspaniałą akcję, serdecznie dziękujemy.