Dzienne archiwum: 23 maja 2022

WIERSZOWANY ZWIERZYNIEC

2 marca 2022 r. w szkolnej jadalni odbył się II etap szkolny konkursu recytatorskiego „Wierszowany zwierzyniec”. Swoje umiejętności aktorskie zaprezentowało 21 uczniów z klas I-III, którzy zostali wcześniej wybrani przez wychowawców na drodze eliminacji klasowych.  Zadaniem uczestników była recytacja dowolnie wybranego utworu poetyckiego polskiego autora zgodnego z tematem konkursu – bohaterami wierszy miały być zwierzęta. Oceniane były dykcja i ogólny wyraz artystyczny naszych małych aktorów. Jury w składzie p. Magdalena Janowska, p. wicedyrektor Katarzyna Solawa oraz p. Ewelina Pyrtek postanowiło nagrodzić następujące osoby:

Kategoria klas I:
I miejsce – Maria Zawadzka-Kliś kl. 1B
II miejsce – Zuzanna Kwaśniewska kl. 1B
III miejsce – Iga Kubieniec kl.1A

Kategoria klas II:
I miejsce – Kaja Szymańska kl. 2C
II miejsce – Nadia Szydłak kl. 2B
III miejsce – Joanna Staniewska kl. 2A, Lena Harabasz kl. 2A

Kategoria klas III:
I miejsce: Paulina Marczyk kl. 3B
II miejsce: Filip Kulak kl. 3B
III miejsce: Lena Frasińska kl. 3A.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom konkursu!

ŚWIETLICOWY KONKURS TANECZNY „YOU CAN DANCE”

22 lutego w świetlicy odbył się pokaz układów tanecznych przygotowanych w ramach ogłoszonego wcześniej konkursu „You can dance”. Widownia zgromadzona w naszej największej sali z zainteresowaniem przyglądała się konkursowym zmaganiom. Jury zdecydowało o przyznaniu następujących nagród:

I miejsce:
Lena Harabasz i Liliana Sujka z klasy 2 A
Ola Staniewska z klasy 2 A

II miejsce
Julia Reczek, Lena Frasińska i Matylda Burkiewicz z klasy 3 A
Natalia Wrona z klasy 2 B

III miejsce
Pola Polaczek i Marysia Zawadzka-Kliś z klasy 1 B
Alicja Porębska z klasy 2 C

Serdecznie gratulujemy!

Zapraszamy do obejrzenia filmiku prezentującego występy laureatów.

JESTEŚMY AKTORAMI!

W lutym klasa 2a udała się na warsztaty filmowe „Akademii Młodego Widza” w Kinie Studyjnym „Sfinks” Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida. Warsztaty połączone były z projekcją filmu „Dziki Zachód Calamity Jane”. Podczas warsztatów spotkaliśmy się z Panem Dariuszem Janiczakiem – filmowcem, charakteryzatorem oraz autorem scenariuszy do spotów reklamowych. W bardzo ciekawy sposób zapoznał nas z tematyką produkcji filmowych. Rozmawiał z nami o tym: co to jest gatunek filmowy oraz jakie są jego charakterystyczne cechy. Wiemy już teraz dobrze co to komedia, film kostiumowy, western, film detektywistyczny, horror, science fiction czy też film wojenny czy musical. Po zakończeniu części teoretycznej – zaczęło się praktyczne wykorzystanie naszej wiedzy. Nagraliśmy filmik pt. „Sen w kinie” , w którym wszyscy z radością wzięli udział. Byliśmy zaskoczeni możliwością pracy filmowca oraz jego pomysłami.
Poniżej przedstawiamy nasze „dzieło”. Chętnych zapraszamy do obejrzenia !

KONKURS PIOSENKI OBCOJĘZYCZNEJ LOVE, LIEBE, AMOR

W dniu 21 lutego obchodziliśmy w naszej szkole Walentynki. Z tej okazji odbył się długo wyczekiwany Konkurs Piosenki Obcojęzycznej LOVE, LIEBE AMOR. Uczestnicy zaprezentowali piosenki w dwóch językach: angielskim oraz hiszpańskim. W głosowaniu na najlepszą piosenkę mógł wziąć udział każdy uczeń szkoły. Oddano prawie 300 głosów:) Poziom był bardzo wysoki i niełatwo było zdecydować się na jedną piosenkę…
Zwycięzcami tegorocznej edycji Konkursu zostały uczennice klasy 8b Zuzanna Abb oraz Faustyna Wosiek, które wykonały utwór „Perfect” , drugie miejsce zajęła Milena Bac, uczennica klasy 4c, która zaśpiewała piosenkę „Love me tender”, trzecie miejsce zajął uczeń klasy 4c Grzegorz Struś z piosenką „Believer”. Wszystkim uczestnikom gratulujemy. Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za ufundowanie wszystkich nagród w Konkursie.

Do usłyszenia za rok:)
Prezentujemy piosenki, które zwyciężyły w tym roku.

KLASOWE KONKURSY RECYTATORSKIE

W ostatnim tygodniu lutego obyły się w klasach edukacji wczesnoszkolnej klasowe  konkursy recytatorskie „Wierszowany zwierzyniec”. Uczniowie każdej klasy recytowali wybrany przez siebie wiersz, którego bohaterem było zwierzę lub zwierzęta.  Celem tego etapu konkursu było wzbogacenie słownictwa uczniów, ukazanie piękna poezji i rozwijanie zdolności recytatorskich. Jury w każdej klasie wyłoniło zwycięzców. Etap szkolny odbędzie się 2 marca.  Laureaci konkursu zaprezentują swoje umiejętności recytatorskie w czasie „Dnia otwartego szkoły”, który odbędzie się 8 marca.
Tak prezentowali się niektórzy „mali” aktorzy:

GRATULACJE DLA JULII, OLIVII, MICHALINY

Film Julii Marzec, Olivii Ciesińskiej i Michaliny Mróz został nagrodzony przez Fundację
CultureLab z Warszawy. Siódmoklasistki otrzymały list gratulacyjny oraz książki poświęcone celom zrównoważonego rozwoju.
Autorka bajek o rezolutnym psiaku nazwała filmowe przygody Urwisa i jego ekipy „cudem ze Szkoły Podstawowej nr 80” i umieściła na facebooku Fundacji.
Montażystce Julii, ilustratorce Olivii, scenarzystce Michalinie serdecznie gratulujemy!!!

CO DELICJE MAJĄ WSPÓLNEGO Z PISANIEM OPOWIADANIA?

W czasie zajęć z edukacji  polonistycznej uczniowie klasy 3a przeprowadzili eksperyment  naukowy pt.: ”Opowiadanie jak delicje”. Temat wzbudził ogromne zainteresowanie. W czasie zajęć uczniowie utrwalili wiadomości i  umiejętności związane z pisaniem opowiadania. Trzecioklasiści spisali swoje obserwacje, wspólnie ustalili wnioski oraz narysowali schematy pisania tej formy wypowiedzi.
Sami zobaczcie jak to była „smaczna” lekcja…

OSSOLINEUM NAGRADZA JULIĘ, MICHALINĘ, OLIVIĘ

„Manufaktura myśli” to projekt zrodzony z pasji do poznawania, poszukiwania,
pielęgnowania tego, co dobre i piękne; tworzony na lekcjach języka polskiego wg Receptury Zachwytu i Zapału przez uczennice klasy 7a: Michalinę Mróz, Julię Marzec, Olivię Ciesińską.
Znalazły się w nim opowieści z łopianu i macierzanki, dzienniki dzielnych krasnali, recenzje przeczytanych książek, instrukcje, komiksy, fraszki, pamiętniki.
Prace siódmoklasistek zostały nagrodzone przez Zakład Narodowy im. Ossolińskich we
Wrocławiu. Uczennice otrzymały list oraz pocztówki, foldery, przewodniki, publikacje
poświęcone twórczości Adama Mickiewicza.

Michalinie, Julii oraz Olivii serdecznie gratulujemy!!!

WALENTYNKI

Walentynki, czyli Święto Zakochanych… W tym dniu wysyła się listy lub kartki do osoby którą darzy się sympatią…Uczniowie klasy III B z tej okazji przygotowali dla siebie urocze niespodzianki oraz walentynkową pocztę. Rekordziści otrzymali kilka kartek. Niektórzy w tym dniu nie zapomnieli również o czerwonym akcencie w swoim stroju.

Poniżej fotograficzna relacja z tego wydarzenia.

ZAKOCHAJ SIĘ W CZYTANIU – Walentynki w bibliotece

W naszej szkole 14 i 15 lutego 2021 r. zorganizowano akcję czytelniczą pod hasłem: „Zakochaj się w czytaniu”. Książki zapakowano w szary papier i ozdobiono kolorowymi serduszkami, tak by skusić przyszłego czytelnika do wypożyczenia nieznanego tytułu.
O zawartości pakunku czytelnik mógł się dowiedzieć dopiero w domu. Był to strzał
w dziesiątkę! Dzieci chętnie wypożyczały książki kryjące w sobie tajemnicę. Walentynki to świetna okazja do zakochania się w czytaniu. Mam nadzieję, że ta zabawa dowiodła, że z książkami jest tak jak z ludźmi – nie warto oceniać ich wyłącznie po okładce.

„Każda książka (…) – powiększa naszą wiedzę.”
Antoni Ber

NOWOŚCI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

W roku szkolnym 2021/2022 nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe na realizację Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025, którego celem jest zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych. Na realizację programu otrzymaliśmy 15 000 zł, z czego 50% przeznaczyliśmy na nowe książki. Pozostałe środki przeznaczone zostały na regały biblioteczne i promocję czytelnictwa w naszej szkole.
W pierwszej kolejności wśród nowych pozycji zakupionych do biblioteki znalazły się książki zaproponowane i polecane do przeczytania przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły. Zakupiono książki o tematyce: detektywistycznej, fantasy, powieści historyczne, obyczajowe, sensacyjne, przygodowe, podróżnicze, lektury oraz książki z powiększoną czcionką, kolorowym tekstem i przewagą ilustracji, do czytania metodą sylabową, poruszające problemy pomocy innym (dysleksja).

Zachęcamy do odwiedzenia biblioteki. 😊

,,Czytanie to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
W. Szymborska

NAKRĘCENI NA CZYTANIE CZ. IV

„Pożeracze książek” z klasy trzeciej rekomendują pozycje warte przeczytania.
Jak zawsze możecie liczyć na opinię Filipa. Tym razem zachęca do wypożyczenia i przeczytania książki Waldemara Cichonia „Dziękuję Ci, Cukierku”. Jest to kontynuacja pozycji „Cukierku, Ty łobuzie”. Cukierek i jego nowa koleżanka Tradycja przeżywają wiele śmiesznych przygód. Cukierek ma wyjątkowe zdolności. Potrafi grać w szachy, układać i odszukiwać zaginione klocki, a Tradycja maluje obrazy. W takim towarzystwie z pewnością nie można się nudzić. Jeśli chcecie poznać nowych członków rodziny i sprawdzić co im się przydarzyło, to Filip zachęca do przeczytania tej pozycji.
Maciek proponuje  przeczytania ósmej części książki Andy Griffiths „104- piętrowy domek na drzewie”.  Wielbiciele książek w której aż skrzy się od humoru, nie powinni czuć się zawiedzeni.
Igor  zachęca do  przeczytanie książki Holly Webb „Muzeum  z pazurkiem. Nocny gość”. Tym razem wielbiciele kotów poznają te, które „zamieszkują” muzeum i chronią  eksponaty przed gryzoniami. W niebezpieczeństwie znalazł się szkielet T-reksa. Co się z nim stało dowiedzą się Ci, którzy sięgną po tę pozycję.

WOKÓŁ LEKTUR SZKOLNYCH

Niektórzy uczniowie naszej szkoły wyróżniają się niezwykłą kreatywnością oraz chęcią działania. Udowodnił to uczeń klasy VII b – Tymoteusz Pietras, który odwiedził rodzinną miejscowość swojej Mamy – Korczynę. Tymek przeprowadził z Mamą wywiad i nakręcił filmik, przedstawiający okoliczności powstania dramatu Aleksandra Fredry „Zemsta”. Zobaczyliśmy zamek Kamieniec, w którym w XVII wieku mieszkały dwa zwaśnione rody – Firlejów i Skotnickich. O co toczył się spór między sąsiadami? Jak się zakończył? Co skłoniło Aleksandra Fredrę do napisania „Zemsty”? Wszystkiego dowiecie się po obejrzeniu filmu Tymka.
Zapraszamy!

LEKTURA W PUDEŁKU…

Na lekcjach języka polskiego uczniowie klasy 5a bardzo aktywnie pracują, nie tracąc czasu. Udowodnili to, realizując projekt „Lektura w pudełku”. Zadanie uczniów polegało na tym, aby w trakcie czytania i omawiania powieści Henryka Sienkiewicza, umieszczać w pudełku przedmioty, które kojarzą się z treścią przeczytanej książki. Dnia 4 lutego, podczas lekcji zdalnej, uczniowie klasy zaprezentowali zgromadzone rekwizyty. W pięknie ozdobionych pudełkach znalazły się między innymi: sztucer Stasia Tarkowskiego, cenne lekarstwo – chinina, rękawiczki Nel, kora z baobabu – drzewa, w którym schronili się bohaterowie lektury, piasek z pustyni, a nawet … słoń King oraz lew, którego zabił dzielny Staś. Oprócz zgromadzonych rekwizytów, każdy uczeń włożył do swojego pudełka także list skierowany do wybranego bohatera lektury.
Poniżej prezentujemy kilka zdjęć pudełek uczniów klasy 5a. Proszę zobaczyć, jakie skarby zostały w nich zgromadzone.

JAK KARNAWAŁ, TO KARNAWAŁ …

Karnawał to czas zabaw, balów i parad.
Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej z zapałem zaplanowali, a potem zorganizowali swoje zabawy karnawałowe. Nie zapomnieli o przebraniach, różnorodnych konkursach, nakryciu wspólnego stołu i odpowiednim poczęstunku – przygotowanym przy zaangażowaniu Rodziców. Relację z karnawałowego szaleństwa można oglądnąć na znajdujących się poniżej zdjęciach .